آشا لِمی متولد

فرشته-نوروزی-فاطمه-نوروزی-انتشارات-مهر-اندیش--گنجاه-کلمه-برای-باران

آشا لِمی متولد ویرجینیا و بزرگ‌شدۀ مریلند است. در مدرسۀ مریلند، او این شانس را پیدا کرد تا با گسترۀ عظیمی از تنوع فرهنگی روبه‌رو شود. زمانی که تنها دو سال داشت، اشتیاق شدیدی به مطالعه از خودش نشان داد و از سن پنج‌سالگی شروع به نوشتن داستان کرد. بعدازاینکه در رشتۀ ادبیات انگلیسی و نوشتار خلاقانه از دانشگاه بوستون فارغ‌التحصیل شد، به نیویورک رفت و در یک انتشاراتی شروع به کار کرد. او هنوز هم امیدوار است تا مانند باقی هم‌نسلانش با قرار گرفتن در فهرست «سی شخصیت برجستۀ زیر سی سال» تب‌وتاب جوانی‌اش را آرام کند. لِمی به‌غیراز نوشتن، از مطالعۀ تاریخ، یادگرفتن زبان، تماشای انواع و اقسام کارتون‌ها، گوش دادن به موسیقی کلاسیک، کلنجار رفتن با گربه‌ها، شیرینی‌پزی و تئاتر نیز لذت می‌برد. پنجاه کلمه برای باران اولین رمان اوست.

 

دربارۀ کتاب پنجاه کلمه برای باران

پنجاه-کلمه-برای-باران--انتشرات-مهر-اندیش-رشته-(فاطمه)-نوروزی-آشا-لِمی-متولدپنجاه کلمه برای باران داستانِ زندگی فرزند مشترک یک زن اشراف‌زادۀ ژاپنی و مردی آفریقایی ـ آمریکایی است. نوری توسط مادرش ترک می‌شود تا پدربزرگ و مادربزرگش او را مثل یک لکۀ ننگی در کُنجی پنهان کنند. در دنیای پس از جنگ ژاپن رنگِ پوستِ تیرۀ نوری نشانگر خیانت مادرش به خاندان اشرافی و به مردم ژاپن است. دنیایِ تنها و روحیۀ فرمان‌بردارانۀ نوری در مواجهه با برادر ناتنی‌اش، آکیرا، دستخوش تغییر می‌شود. نوری تحت حمایت و عشق برادرش فرصتی پیدا می‌کند تا دنیای جدیدتری را ببیند. دنیایی که ارزش مبارزه کردن و بخشی از آن شدن را دارد. دنیایی که هم مشتاقش است و هم از آن می‌ترسد.
برخلاف اکثر آثار داستانی پس از جنگ در ژاپن، این رمان طبقۀ اشراف را هدف گرفته و نگاهی دقیق‌تر به مواجهه میان پایتخت قدیم و جدید ژاپن، نسل پس از جنگ، سقوط امپراتوری و سلسله‌مراتب ارتباطات خانوادگی در ژاپن را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی